Over The Other Network

Vertegenwoordigen het huidige bedrijfsleven, media, overheid en de politiek een realistische afspiegeling van de maatschappij? Een levendige mix van mensen van diverse afkomst, leeftijd en sekse? Het antwoord is: nee! Uit onderzoek is gebleken dat slechts 1% tot 2% van alle leidinggevende posities worden bezet door medewerkers met bi-culturele achtergrond. Daarnaast zijn multiculturele ondernemers en managers vaak niet zichtbaar in traditioneel corporale netwerken.

In 2005 is om die reden The Other Network (TON) opgericht als businessclub voor deze groep professionals. The Other Network was hiermee de eerste businessclub die een platform bood voor deze doelgroep en daarmee op deze manier de kracht van diversiteit toonde aan de Nederlandse samenleving.

De afgelopen tien jaar is The Other Network uitgegroeid tot een gevarieerde club professionals. Een maatschappelijk initiatief gegoten in de structuur van een businessclub waar iedereen zich welkom voelt ongeacht afkomst, religie of kleur. Een platform waar mooie samenwerkingen tot stand komen en we tegelijkertijd de maatschappij op een positieve manier beïnvloeden. Maar bovenal,  een netwerk dat een realistische afspiegeling is van de maatschappij, een meltingpot van alle etniciteiten, dat als basis kan dienen om culturele diversiteit door te vertalen naar de top in het bedrijfsleven.

Onze leden zijn wereldburgers die samen willen werken, van elkaar willen leren en zelf als rolmodel jong talent op weg willen helpen. De club organiseert netwerkbijeenkomsten, de Andere Haringpartij en de prestigieuze verkiezing van The Other Businessman. Een verkiezing waar de beste multiculturele ondernemer en de beste multiculturele manager van het jaar verkozen worden met als doel de zichtbaarheid te vergroten van multiculturele professionals in het bedrijfsleven.

TON bijeenkomsten staan bekend om hun Caribische hartelijkheid en Nederlandse efficiëntie. We creëren een specifieke plek waar:

  • Iedereen zich welkom voelt.
  • Zeer gemakkelijk contact gelegd kan worden met professionals buiten het eigen netwerk.
  • Leden energie krijgen van elkaar.
  • Het opbouwen van een relatie een lange termijn focus kent.
  • Het aangaan van een relatie het uitgangspunt is voor het genereren van business.